سوالات متداول پرداخت اینترنتی

این بخش به سوالات متداول مربوط به پرداخت اینترنتی می‌پردازد. لطفا در مورد سوالات دیگر به صفحه سوالات متداول مراجعه نمایید.

آیا خرید برنامه‌ها از روی سایت انجام می‌شود؟

خیر، شما می‌بایست برنامه‌ی سیب‌چه را نصب کنید و نرم افزارهای ارایه شده را از طریق آن و از روی دستگاه همراه خود (آیفون، آیپد، …) نصب کنید. در هنگام دریافت برنامه در صورتی که برنامه رایگان نباشد، پیام پرداخت ظاهر شده و شما می‌توانید با استفاده از کارت بانکی خود اقدام به خرید کنید.

با چه کارت بانکی می‌توانم از سیب‌چه خرید کنم؟

شما با تمامی کارت های عضو شتاب می‌توانید از محصولات موجود در سیب‌چه استفاده نمایید. کارت اکثر بانک‌ها از جمله بانک ملت، ملی، تجارت، پارسیان، پاسارگاد، کشاورزی، سامان، اقتصاد نوین، سرمایه، پست بانک، بانک شهر و بانک صادرات و … از سامانه شتاب پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر کارت های عضو شتاب، سیب‌چه از سامانه زرین‌پال نیز پشتیبانی کرده و شما می‌توانید از اعتبار خود در زرین پال برای خرید محصولات استفاده نمایید.

برای خرید با کارت خود به چه اطلاعاتی نیاز دارم؟

هر کارت عضو شتاب، یک شماره ۱۶ رقمی بر روی خود دارد. شما می ‌بایست برای خرید اطلاعات زیر را در مورد کارت خود داشته باشید:
۱. شماره ۱۶ رقمی روی کارت
۲. کد اعتبارسنجی دوم (CVV2) که یک عدد سه رقمی سه یا چهار رقمی است (عموما در پشت کارت)
۳. ماه و سال انقضای کارت که بر روی آن حک شده است.
۴. رمز دوم (رمز اینترنتی) که از طریق  دستگاه خود پرداز بانک خود آن را تنظیم می‌کنید.

همانطور که مشاهده می‌شود، سه مورد اول با داشتن کارت قابل دسترس هستند و فقط باید آنها را از روی کارت بخوانید. رمز اینترنتی (رمز دوم) نیز می‌بایست یکبار از طریق دستگاه خودپرداز بانک شما تنظیم شود. اگر این رمز را تنظیم نکرده اید، یکبار کارت خود را وارد خودپرداز کرده و گزینه تغییر رمز دوم را انتخاب کنید. توجه کنید که این رمز، با رمز اصلی کارت شما که با آن پول برداشت می‌کنید تفاوت دارد.

اگر پرداخت به مشکل بخورد، چه کنم؟

پرداخت های اینترنتی معمولا به صورت دقیق انجام می‌شوند بدین صورت که بین سیب‌چه و بانک شما چندین بار اطلاعات مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از خرید اطمینان حاصل شود. اگر فرآیند خرید شما قطع شده یا با مشکلی مواجه شود، عموما بانک مبلغ را به صورت خودکار و نهایتاً تا ۷۲ ساعت بعد باز می‌گرداند. اگر تا انتهای روز وجه از حساب شما کسر شده و بازنگشته بود با سیب‌چه تماس حاصل نمایید.

پرداخت من به مشکل برخورد کرده است!

لطفا اطلاعات زیر را برای ما به آدرس hello@sibche.ir ارسال نمایید، ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت :
۱. نام کاربری شما در سیب چه
۲. محصولی که تلاش به خرید آن داشته اید
۳. زمان خرید
۴. شماره تماس تلفنی برای پیگیری (اختیاری)

آیا برای نصب مجدد محصولی که خریده‌ام باید دوباره پرداخت کنم؟

خیر، سیب‌چه برنامه هایی که شما بر روی دستگاه خود می‌خرید را در حافظه مرکزی خود نگه داری می‌کند و در صورتی که شما بر روی همان دستگاه (آیفون، آیپد و …) و حساب کاربری  که اولین بار محصول را خریده اید، اقدام به نصب کنید، نیازی به پرداخت نخواهد بود.

آیا محصولی که برای یک دستگاه خریده ام، برای دستگاه دیگرم می‌توانم استفاده کنم؟

بله، اگر شما چندین دستگاه دارید، با یکبار خرید محصول میتوانید نرم افزار را در یک آی دیوایس دیگر به طور رایگان دریافت نمایید.به عنوان مثال دوستانی که یک آیفون و یک آیپد در اختیار دارند، می‌توانند با خرید برنامه در یک دستگاه و با وارد کردن همان حساب کاربری که برنامه را با آن خریداری نموده اند در دستگاه دوم،نرم افزار خریداری شده را رایگان دریافت نمایند اما برای دریافت همان نرم افزار در دستگاه سوم مجدداً وجه آن باید پرداخت گردد.

این اقدام برای جلوگیری از عدم انتشار غیر قانونی برنامه ها و حمایت از تولید کنندگان نرم افزار ایرانی صورت گرفته است.

چند بار میتوان برنامه خریداری شده بر روی یک دستگاه را دریافت کرد ؟

از آنجائیکه اطلاعات مربوط به خرید نرم افزارها بر روی دستگاه و نام کاربری شما در سیستم سیبچه ثبت می گردد لذا می توانید به هر تعداد که میخواهید نرم افزار را از دستگاه خود حذف کرده و مجدداً آن را از سیبچه دریافت و نصب نمائید.

من دستگاه خود را به روز رسانی کرده و نسخه جدید سیبچه را نیز دریافت کرده ام ، آیا میتوانم از برنامه های قبلی خریداری شده روی دستگاه استفاده کنم؟

بله،  برای دریافت دوباره برنامه های خریداری شده از سیبچه ، نیازی به پرداخت مجدد آنها نمی باشد. لذا شما میتوانید تمامی برنامه های مورد نظر خود را مجددآً دانلود نمائید.

 آیا می توان با یک بار مراجعه به درگاه بانک چندین خرید در سیبچه انجام داد؟

بله، اخیرا این امکان با استفاده از شارژ حساب کاربری سیبچه امکان پذیر شده است. شما میتوانید در هنگام خرید و یا در برنامه (در بخش حساب من) اقدام به شارژ حساب کاربری خود به مبالغ دلخواه نموده و سپس خریدهای آتی را به سهولت با حساب کاربری خود و بدون نیاز به مراجعه مجدد به درگاه پرداخت بانک و وارد نمودن اطلاعات کارت انجام دهید.

آیا اعتبار وارد شده به حساب کاربری سیبچه قابل استرداد است؟

بله، شما می‌توانید با ارسال نام کاربری و یک شماره کارت ۱۶ رقمی به نام صاحب حساب کاربری برای ما اعتبار مصرف نشده حساب کاربری خود را دریافت کنید. شایان ذکر است که مبلغ ۵۰۰۰ ریال از اعتبار بازگشتی جهت انجام انتقال شتابی کسر میگردد.

برنامه را خریده ام اما در قسمت دریافتی ها در حال پردازش است و یا برنامه را خریداری کردم اما  نصب نمیشود و پیغام could not be install at this time نمایان میشود .

در رابطه با عدم نصب برنامه خریداری شده، لطفا برای رفع مشکل به وجود آمده برنامه مورد نظر را ازلیست دریافتی های سیبچه و دستگاهتان حذف سپس مورد ذیل را بررسی :

Settings/General/Restrictions/Off

تمامی برنامه های باز شده برروی دستگاهتان را بسته، اگر از VPN استفاده مینمایید آن را خاموش کنید.

و مجددا برنامه مورد نظر را در سیبچه جستجو و دریافت نمایید .

توجه داشته باشید که خرید های شما در سیبچه ثبت شده است ،لذا برای دریافت مجدد با همین حساب کاربری و بر روی همان دستگاهی که خرید با آن انجام شده است، نیازی به پرداخت دوباره وجه نمی باشد.

 

(۲)(۱)